رپورتاژ

ابزارهای رایگان جهت بررسی بک لینک رقبا کاملا رایگان

جستجوگر بک لینک

Majestic یک سرویس بررسی بک لینک را در سال 2008 راه اندازی کرد. این آن را به یکی از اولین ابزارهای سئو مستقل از موتورهای جستجو برای نظارت بر بک لینک ها و خرید بک لینک تبدیل کرد. به سرعت تا سال 2022، و امتیازات Flow Metric (Trust Flow و Citation Flow) به معیارهای استاندارد صنعت تبدیل شده‌اند و Majestic همچنان ابزاری مناسب برای متخصصان SEO در سراسر جهان است.

دامنه، URL یا عبارت جستجو را وارد کنید

یا سایت فعلی Site Explorer را امتحان کنید .

بک لینک چیست؟

یکی از ویژگی های تعیین کننده وب، نحوه خرید بک لینک صفحات وب به صفحات وب دیگر است. در سطح صفحه وب، خرید بک لینک قوی را می توان به دو صورت مشاهده کرد: خرید بک لینک به یک صفحه و خرید بک لینک از یک صفحه. سئوکاران به خرید بک لینکهای یک صفحه به صفحات دیگر به عنوان “لینک های خروجی” اشاره می کنند. گاهی اوقات به خرید بک لینکهای یک صفحه از صفحات دیگر به عنوان “لینک های ورودی” گفته می شود، اما معمولاً به آنها “بک لینک” می گویند.

خرید بک لینکها در محتوای وب سایت زنده هستند و در زمینه وب سایتی که این صفحات را میزبانی می کند در نظر گرفته می شوند. خرید بک لینک داخلی خرید بک لینکی بین دو صفحه در یک سایت است و خرید بک لینک خارجی خرید بک لینکی از یک صفحه در یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر است.

خرید بک لینکها همچنین توسط موتورهای جستجو مانند Google، Bing و Majestic Search Explorer آشکارا مورد بحث قرار می گیرند تا یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک (معروف به SERPs، که مخفف صفحات نتایج موتورهای جستجو است) باشند. با این حال، مردم اغلب اهمیت آنها را اشتباه درک می کنند. در سال‌های اخیر، ماهیت موضوعی محتوایی که بلافاصله خرید بک لینک را احاطه می‌کند، ممکن است ارتباط بیشتری نسبت به موضوع کلی صفحه داشته باشد. متن لنگر، در گذشته، مرتبط‌ترین عامل متنی بود، اما ممکن است اکنون این موضوع تغییر کرده باشد، Google می‌تواند متن‌ها را به‌صورت مجزا فهرست‌بندی کند.

یافتن خرید بک لینکهای خروجی از یک صفحه آسان است – اکثر مرورگرهای وب به شما اجازه می دهند با استفاده از ویژگی “view-source” به کد منبع صفحه نگاه کنید. «View-source» معمولاً خرید بک لینکها را در برچسب‌های html «a href» فهرست می‌کند. یافتن بک لینک به یک صفحه پیشنهاد بسیار دشوارتری است (“لینک های ورودی” به یک صفحه به عنوان بک لینک نامیده می شوند). برای یافتن خرید بک لینکهای دریافتی، لازم است در سراسر جهان بخزید تا بیشترین تعداد لینک ممکن را پیدا کنید. داده های جمع آوری شده از خزیدن برای حفظ یک “شاخص” (نوعی نقشه خرید بک لینک) استفاده می شود. چک کننده های بک لینک توسط ایندکس ها تامین می شوند. برخی از چک کننده های بک لینک بیش از یک ایندکس را ارائه می دهند که در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد. انتخاب نمایه ها به کاربر این امکان را می دهد که ببیند آیا می خواهد به داده های اخیر نگاه کند یا داده های جمع آوری شده در مدت زمان طولانی تری.

از آنجایی که اینترنت بسیار بسیار بزرگ است، خزیدن و ذخیره داده ها هزینه زیادی دارد. با ارزش ترین داده هایی که یک چک کننده بک لینک می تواند ذخیره کند، بک لینک های خارجی هستند. بسیاری از جستجوگرهای بک لینک بر روی بک لینک های خارجی به دلیل این ارزش تمرکز می کنند.

آیا همه بک لینک ها برابر هستند؟

مانند توصیه‌ها و مراجع، لینک‌ها را می‌توان دارای قدرت در نظر گرفت. خرید بک لینکی از یک سایت بسیار معتبر (مانند صفحه اصلی https://www.whitehouse.gov ) نسبت به خرید بک لینکی از سایتی که هیچ کس نام آن را نشنیده است قدرت بیشتری دارد.

چک‌کننده‌های بک لینک از امتیازهای متفاوتی برای نشان دادن قدرت یک بک لینک استفاده می‌کنند. یک راه ساده این است که روی صفحه منبع یک خرید بک لینک تمرکز کنید. تکنیک های اساسی شامل شمارش تعداد خرید بک لینکهای صفحه منبع، چه در سطح صفحه یا وب سایت/دامنه است.

متأسفانه امتیازات اولیه مانند تعداد بک لینک صفحه منبع به راحتی قابل دستکاری هستند. برای مبارزه با این موضوع، چک‌کننده‌های بک لینک طیفی از معیارهای اختصاصی را اختراع کرده‌اند. هدف از این معیارها این است که مقایسه بک لینک معنادارتر و کارآمدتر شود.

چه چیزی امتیازات Flow Metric را متفاوت می کند؟

Majestic Flow Metric را اختراع کرد. Citation Flow و Trust Flow معیارهایی مبتنی بر نمودار و در سطح URL هستند. معیارهای مبتنی بر نمودار تجزیه و تحلیل عمیق تری نسبت به انباشتگی های ساده بر اساس همسایگان فوری ارائه می دهند.

مزایا | محاسبه ارزان، به روز رسانی سریع

معایب| نمی تواند ارزش واقعی خرید بک لینکها را تشخیص دهد

مزایا | نمرات کیفیت بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق تر، قدرت واقعی یک رابطه را بهتر تشخیص می دهد

معایب| گران است برای محاسبه

Citation Flow و Trust Flow تمجید می کند و امتیازات سطح URL را ارائه می دهد. Visibility Flow یک نمای وزنی در بک لینک ها ارائه می دهد، امتیاز بالاتری به کیفیت، لینک های ویرایشی در صفحات معتبر و جریمه کردن لینک های تعبیه شده در دایرکتوری ها می دهد.

Majestic Backlink Checker معیارهای اعتماد و قدرت را ارائه می دهد

معیارهای قدرت خرید بک لینک، مانند جریان نقل قول، تلاش می‌کنند تا قدرت یک صفحه را بر اساس تعداد خرید بک لینکهایی که به یا از صفحات دیگر در نمودار وب دارند، به دست آورند. امتیازات Trust، مانند Majestic Trust Flow، تجزیه و تحلیل را وزن می کند تا به خرید بک لینکهای ترجیحی از سایت های سرپرستی شده توسط انسان تعصب دهد. این بعد دوم تحلیل را ارائه می دهد.

Flow Metric با ارائه امتیازهای وزنی از 0 تا 100، دانه بندی داده ها را با سهولت استفاده متعادل می کند.

برای بک لینک ها، آیا معیارهای Domain و Page Level جایگزینی برای Trust و Strength هستند؟

بسیاری از بررسی‌کننده‌های بک‌لینک معیارهای اعتبار صفحه و دامنه را ارائه می‌کنند که قدرت درک شده یک خرید بک لینک را نشان می‌دهد. تقسیم صفحه/دامنه با معیارهای دوبعدی اعتماد / قدرت مبتنی بر قدرت متفاوت است.

بررسی کننده بک لینک Majestic امتیازات Trust و Strength را در هر دو سطح URL (بک لینک) و دامنه (refdomain) ارائه می دهد.

چرا بک لینک ها را بررسی کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید از چک‌کننده بک لینک استفاده کنید، و دلیل خاص یک فرد بستگی به کاری دارد که می‌خواهد انجام دهد. ذینفعان مختلف نیازهای مختلفی خواهند داشت، بنابراین ممکن است طیف وسیعی از ابزارهای SEO برای جمع‌آوری داده‌های جامع مورد نیاز کار شما مورد نیاز باشد.

معامله گران نام دامنه ممکن است به نمایه وب سایت علاقه داشته باشند و ممکن است نیاز به شناسایی بک لینک های خارجی داشته باشند تا تصمیم بگیرند کجا سرمایه گذاری کنند. مدیران روابط عمومی و شهرت به دنبال بک لینک های برتر برای ارجاعات و اشاره های ارزشمند هستند، یا برای شناسایی و هشدار زمانی که لینک های سمی به یک وب سایت اشاره می کنند. آژانس های دیجیتال اغلب ممیزی لینک را انجام می دهند که در آن پروفایل بک لینک کل یک وب سایت را بررسی می کنند و به دنبال لینک های SEO می گردند که ممکن است به کار آنها کمک کند یا مانع کار آنها شود.

بک لینک های رقبای اصلی خود را رصد کنید و بینش ارزشمندی به دست آورید.

تمرینات موفقیت آمیز جستجوی بک لینک سئو می تواند عملکرد یک وب سایت را به عملکرد رقبا نزدیک کند.

بدون توجه به دلیل خاص شما، اکثر بررسی های بک لینک به یک چیز خلاصه می شود. لینک‌های خوب یکی از سیگنال‌هایی هستند که موتورهای جستجو ممکن است از آن برای تصمیم‌گیری در کجای نتایج جستجوی خود استفاده کنند که یک وب‌سایت را قرار دهد. از آنجایی که رسیدن به رتبه اول در نتایج جستجو هدف اکثر صاحبان وب سایت های تجاری است،جستجوگر بک لینک Majestic به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه موتورهای جستجوی اصلی ممکن است شهرت سایت شما را ببینند.

تفاوت بین جستجوگر بک لینک و جستجوگر سایت چیست؟

کاوشگر سایت اصطلاحی است که برای توصیف نسخه قدرتمندتر یک جستجوگر بک لینک استفاده می شود. یک ابزار کاوشگر سایت عالی فراتر از نمایش داده‌ها است و اغلب بینشی در مورد نحوه دریافت بک لینک، نظارت بر نمایه بک لینک شما و ارائه راه‌های پیشرفته برای فیلتر کردن، گروه‌بندی، مرتب‌سازی و صادرات داده‌های بک لینک ارائه می‌دهد.

Majestic Site Explorer به متخصصان سئو و بازاریابی دیجیتال در حسابرسی لینک و لینک سازی کمک می کند. سرویس جستجوگر بک لینک توسط نسخه رایگان Majestic Site Explorer ارائه می شود. در حالی که تمام مزایای Site Explorer را ارائه نمی دهد، بررسی کننده بک لینک رایگان، Trust Flow، Citation Flow، تجزیه و تحلیل زبان بک لینک، تعداد Follow/NoFollow، تعداد لینک های خروجی، تاریخچه بک لینک، و خلاصه ای از متن های برجسته را ارائه می دهد.

برای متخصصانی که نیاز به بررسی بک لینک گسترده، اطلاعات صفحه و دامنه دارند، یک Site Explorer می تواند داده های مورد نیاز را ارائه دهد. Majestic داده‌های اولیه را با لایه‌هایی از اطلاعات اضافی تکمیل می‌کند، از جمله راه‌هایی برای دیدن زمینه خرید بک لینک ، یافتن خرید بک لینکهای موضوعی، نگاه کردن به تعداد خرید بک لینکهای دیگر در یک URL منبع، و فیلتر کردن نتایجی که توسط آن‌ها بک لینک‌های دیگر در این نزدیکی هستند.

Majestic اکنون یک نسخه تعاملی از Site Explorer را بدون هزینه ارائه می دهد.

آیا بک لینک ها نوشدارویی برای سئو هستند؟

نمایه کاربر یک کاربر موتور جستجو به طور فزاینده ای SERP ها را شخصی می کند، بنابراین دو جستجوگر به راحتی می توانند نتایج بسیار متفاوتی را براساس ترجیحات، تاریخچه جستجو، مکان و سایر عوامل نمایه خود ببینند. بنابراین در حالی که بک لینک های بهتر ممکن است منجر به بهبود کلی ترافیک وب شما شود، زمینه آنها ممکن است به این معنی باشد که شما ممکن است کلیک های کمتری دریافت کنید، اما از مجموعه هدفمندتری از پروفایل های کاربر.

چگونه می توانم تعداد زیادی بک لینک را به طور همزمان بررسی کنم؟

نظارت بر بک لینک ها به وب سایت شما یا رقبای شما می تواند زمان زیادی داشته باشد، زیرا بررسی لیست دامنه ها و URL ها مدتی طول می کشد. برخی از افراد سعی می‌کنند کارها را با خراش دادن وب‌سایت تسریع کنند، اما در حالی که این کار نتایج را سریع‌تر جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند به سرعت از طریق هرگونه محدودیت یا محدودیت استفاده منصفانه که ممکن است ارائه‌دهنده ابزار داشته باشد، برطرف شود. علاوه بر این، معمولاً برخلاف شرایط استفاده از اکثر ارائه دهندگان است.

اکثر ابزارهای بزرگ SEO راه های سریعی را برای استخراج داده ها بدون نیاز به برنامه نویسی ارائه می دهند. با Majestic Bulk Backlink Checker می توانید حداکثر یک میلیون دامنه یا URL را آپلود کنید و یک CSV حاوی معیارهای کلیدی برای عبارات جستجوی منطبق برگردانید.

چگونه تمام معیارها را برای هر وب سایتی بدست آوریم؟

برنامه های پولی Majestic از 49.99 دلار / 39.99 پوند / 46.99 یورو شروع می شود و دسترسی به API از 399.99 دلار / 319.99 پوند / 379.99 یورو در دسترس است. درباره طرح ها و قیمت ها بیشتر بدانید .

راه های دیگر برای دریافت Trust Flow به صورت رایگان؟

برای ایجاد یک پایگاه داده بک لینک جامع مانند Fresh Index یا Historic Index، میلیاردها URL باید هر روز بررسی، امتیازدهی و تجزیه و تحلیل شوند. تعداد بسیار کمی از ارائه‌دهندگان قادر به جمع‌آوری، پردازش و ارائه این داده‌ها هستند، در حالی که برخی از ابزارها به حذف غیرمجاز داده‌ها برای تقویت پیشنهاد خود متوسل می‌شوند. هنگامی که به دنبال جستجوگر بک لینک هستید، مهم است که از منشا داده ها آگاه باشید.

کاربران فایرفاکس و کروم به جای تکیه بر یک سرویس غیرمجاز، می‌توانند ابزارهای رایگانی را که معیارهای رسمی را از ارائه‌دهنده دلخواه خود درج می‌کنند، مستقیماً در مرورگر دانلود کنند. به عنوان مثال، پلاگین های مرورگر Majestic Trust Flow و Citation Flow، بک لینک های خارجی و تعداد دامنه های ارجاع دهنده را برمی گرداند.

دانلود برای کروم

دانلود برای فایرفاکس

اکنون برای بررسی بک لینک های خود و رقبای خود میتوانید از این ابزارهای رایگان یا به اصطلاح همان اکستنشن های مرورگرها استفاده کنید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. منبع اصلی مقاله کدوم سایت هستش؟
    سایت معرفت نیوز قبول مبکنه رپورتاژ در دسته بندی مرتبط و بدون تگ تبلیغات منتشر کنه

  2. لطفا سایت ایرانی معرفی کنید برای ایندکس بک لینک و رپورتاژ

  3. سلام
    این مقاله از سایت خارجی در مورد سئو و بک لینک کپی شده میتونستین از کلمات فارسی استفاده کنید که کم کاری شده در ترجمه مقاله

    1. هدف این بوده اطلاع رسانی بشه و آموزش که کاربران به دنبال آن هستند منتشر بشه ضمن اینکه محتوا جنبه تبلیغاتی دارد و رپورتاژ آگهی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا