رپورتاژ

اجاق گازهای مبله، سرمایه گذاری هوشمند

آشپزخانه قلب هر خانه یعنی مکانی که در آن آشپزی می ‌کنند. پس وجود عنصری مثل اجاق گاز ها، یکی از ضروری ‌ترین و مهم ترین بخش‌ این مکان، به حساب می آید. اجاق گاز ها در هر آشپزخانه ‌ای با انواع طرح ها و هر سبکی به چشم می‌خورد و اما امروزه انواع اجاق گاز های جدید که دارای امکانات ویژه‌ و متفاوتی هستند یکی از اجزای جدا نشدنی از ساختار هر آشپزخانه ای می باشند.

در ادامه به معرفی انواع اجاق گاز ها پرداخته و در نهایت به 10 نکته طلایی برای خرید اجاق گاز ها خواهیم پرداخت:

انواع اجاق گازها بر اساس طراحی

انواع اجاق گاز های آشپزخانه را می‌توانیم از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهم ‌ترین این تقسیم بندی ‌ها، بررسی انواع اجاق گاز ها بر اساس طراحی می باشد. طبق این تقسیم بندی انواع اجاق گاز عبارت اند از:

  • اجاق گاز مبله

علاوه بر اجاق گاز مبله به این دسته از اجاق گاز ها، اجاق گاز فردار و کابینتی نیز گفته می ‌شود. این مدل در ابتدا، اجاق ‌هایی با یک شعله بودن اما مدل ‌های امروزی ‌و به روز تر آن ها، شامل 4 یا 5 شعله هستن و در قسمت فر آن ها، امکانات مختلفی برای پخت کیک، کباب و … تعبیه شده است.

  • اجاق گاز کشویی

اجاق گاز های کشویی، در واقع زیر مجموعه ‌ای از همان اجاق گاز های مبله می باشند. محفظه ‌ی فر در این دسته، حالتی تفکیک شده دارد، به طوری که می توان به طور همزمان برای پخت دو غذای مختلف، از دو طبقه‌ ی مجزا از یکدیگر استفاده نمود. این اجاق گازها علاوه بر کاربردی بودن، ظاهر متفاوت و زیبایی نیز دارا می باشند.

  • اجاق گاز صفحه ‌ای

اجاق گاز های صفحه‌ای یا همان توکار، بهترین انتخاب برای هر آشپزخانه‌ ی نقلی می باشند. زیبایی این اجاق گاز ها، به قدری زیاد می باشد که حتی در آشپزخانه ‌هایی که محدودیت فضا ندارن هم قابل استفاده می باشد. طبیعی است که این دسته، فاقد فر هستند و لازم می باشد در صورت نیاز هزینه ‌ای مجزا برای خرید فر بدهید.

در این اجاق گاز ها، از متریال ‌های مختلفی مثل شیشه، استیل و حتی سرامیک استفاده می شود که هر کدام زیبایی مختص به خود را دارا می باشند.

  • اجاق گاز رومیزی

این نوع اجاق گاز ها تا حد زیادی مشابه گروه قبلی یعنی اجاق گاز های صفحه ای می باشند اما به طور معمول در مصارف خانگی به کار گرفته نمی شوند و مناسب شرکت ‌ها و ادارات می باشد. معمولاً دو شعله دارند و به راحتی قابل حمل و جا به جایی می باشند.

علاوه بر انواع مختلفی که از اجاق گاز ها در بازار موجود می باشد، از طرفی برند ها متعدد و مختلفی نیز در تولید انواع اجاق گاز ها، مشغول به فعالیت می باشند؛ یکی از این برند های تولید کننده ی انواع لوازم خانه و آشپزخانه دوو می باشد که قیمت اجاق گاز مبله دوو بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد و از طرفی با توجه به قیمت آن دارای کیفیت بسیار مناسبی نیز می باشد.

10 نکته طلایی که به هنگام خرید اجاق گاز باید به آن توجه داشته باشیم!

مانند خرید هر وسیله ی دیگری، موارد متعددی وجود دارند که بهتر است قبل از خرید انواع اجاق گاز به آن ها توجه داشته باشیم. انتخاب یک اجاق گاز از بین برند های مختلف داخلی و خارجی و با انواع مختلف طرح و جنس، به طبع کار بسیار سختی می باشد.

  1. مدل اجاق گاز

بهتر است در ابتدا مدلی که مد نظرتون هست رو انتخاب کرده و سپس در بازار به دنبال همان مدل باشید. بعد از انتخاب مدل، می توان به گزینه ‌های و مواد و دیگری فکر کرد.

  1. اندازه اجاق گاز

اندازه‌ ی اجاق گاز هم اهمیت بسیار زیادی در خرید داره. اصلی ‌ترین عامل، معمولاً فضای آشپزخانه می باشد و بعد از آن، بسته به میزان کار و تعداد شعله‌ ها، اندازه ‌ای که باب میلتون هست را انتخاب خواهید کرد.

  1. تعداد شعله های اجاق گاز

تعداد شعله ‌ها هم نیز می تواند از همون ابتدا یکی از فاکتور هایی باشد که انتخاب هایتان را محدود تر می کند و انتخاب را برای شما راحت تر خواهد کرد. بسته به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده ‌ی روزانه ی خود از اجاق گاز، تعداد مطلوب رو تخمین بزنین و اجاق گاز مناسب خود را خریداری کنید.

  1. متریال اجاق گاز

متریال هم عامل مهمی می باشد که زیبایی، نحوه‌ ی مناسب شست و شو، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر حرارت اجاق گاز رو تعیین می ‌کنه. در نتیجه بهتر است با توجه به کاربرد و آب و هوای منطقه‌ ای که در آن زندگی می کنید، بهترین جنس را انتخاب کنید.

  1. نحوه قرارگیری شعله‌ های اجاق گاز

توجه داشته باشین که اگر کابینت ‌هایی کم عرض دارید، از اجاق گاز هایی با شعله ‌های ردیفی را برای خرید انتخاب کنید. به علاوه، لازم است فاصله ‌ی بین شعله ‌ها در حدی باشد که بتوان همزمان از چند شعله استفاده نمود و فضای مناسبی برای انواع سایز های قابلمه‌ در نظر گرفته شده باشد.

گفتنی است با خرید اجاق گاز مبله اسنوا می توانید تمامی مواردی که تا به الان بیان شده و در ادامه نیز به آن پرداخته می شود را در کنار یکدیگر داشته و از خرید خود، رضایت کافی را داشته باشید.

6. امکانات اجاق گاز فردار

در صورتی که از بین مدل های مختلف گاز فردار را انتخاب کرده اید، لازم هست تا به خوبی درباره امکانات و انواع مدل های آن به درستی تحقیق کرده و مواردی مانند تعداد طبقات فر، گنجایش هر طبقه، قابلیت پخت کباب، ویژگی‌ های درب شیشه ‌ای و … را مورد بررسی قرار دهید.

  1. کیفیت اجاق گاز

کیفیت یک دستگاه، به عوامل متعددی بستگی دارد، برای مثال اگه اجاق گاز شما ترموکوپل حساس و دقیقی داشته باشد، دما های واقعی ‌تر رو اعلام خواهد کرد و از طرفی در موارد خطر (مثل نشت گاز یا آتش سوزی) سریع ‌تر واکنش نشان می دهد.

  1. تجهیزات جانبی اجاق گاز

تجهیزات جانبی همیشه در موفق شدن یک محصول، برای خرید نقش مهم و اساسی را ایفا می کنند. مثلا جزئیات ریزی که می تواند کاربرد های چشمگیری داشته باشد؛ این جزئیات برای مشتری جذاب هستش که حتی حاضر می باشند با پرداخت مبلغی بیشتر، از این امکانات برخوردار شوند، مواردی مانند داشتن کشو، سنسور های خاص، فندک خودکار، تایمر و …

  1. معتبر بودن اجاق گاز

بهتره از معتبر بودن محصولی که تهیه می‌ کنید اطمینان کافی را به دست آورید. توصیه ‌ی ما خرید محصولی می باشد که کارت گارانتی و خدمات پس از فروش را دارا می باشند (برند هایی مانند دوو و اسنوا). اجاق گاز وسیله ‌ای ارزان و یا بی ‌خطر نیست که بخواهیم با خرید محصولی نامناسب، جون خودمان و یا عزیزانمان را به خطر بیندازیم.

  1. قیمت اجاق گاز

آخرین نکته را نیز اختصاص می دهیم به قیمت محصول. خیلی مواقع تجهیزات گران قیمت با وجود برتری ‌های قطعی آن ها، از لیست گزینه ‌های روی میز حذف می شوند؛ پس باید با بررسی دقیق برند ها و جنس ‌های مختلف آن ها، انتخابی مطمئن داشته باشیم.

اگر زمان کافی برای حضور در فروشگاه های لوازم خانگی برای خرید انواع لوازم آشپزخانه را نداشته باشیم به کجا مراجعه کنیم؟

این روزها مشغله افراد بسیار زیاد شده و خیلی زمان برای حضور در انواع فروشگاه ها و خرید وجود ندارد اگرچه اپ های مختلف کار را برای خرید خرده ریز های مختلف آسان کرده اند اما شما می توانید با مراجعه به سایت انتخاب سنتر نیز انواع لوازم خانگی از چرخ گوشت تا خرید سرویس قابلمه، با بهترین قیمت خریداری کنید و اگر در رابطه با برند و مدل مناسب خود دچار شک و تردید شدید با پشتیبانان تخصصی و رایگان ما ارتباط بگیرید و برای اطمینان بیشتر وجه خرید خود را درب محل سکونت خود پرداخت کنید. انتخاب سنتر برای جلب اطمینان بیشتر تمامی محصولات با ضمانت اصل بودن عرضه می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا