اقتصادی

کاهش 12.8 درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در کرمان

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان از کاهش 12.8 درصد مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در خرداد ماه امسال نسبت به سال 93 خبر داد.

 

‌مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان از کاهش 12.8 درصد مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در خرداد ماه امسال نسبت به سال 93 خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، “جعفر سالاری نسب” با اعلام این خبر گفت: در خرداد ماه امسال 263 میلیون و 308 هزار لیتر فرآورده نفتی در استان مصرف شده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل این میزان 12.8 درصد کاهش داشته است.

 

وی در ادامه با اشاره به مصرف بیش از 25 میلیون لیتر فرآورده نفت‌کوره و رشد 7.1 درصدی این فرآورده نسبت به خرداد ماه سال گذشته گفت: با تشخیص کارشناسان این منطقه، ‌فعال شدن کارخانجات تولیدی‌(رب گوجه فرنگی) در این مقطع خاص زمانی عامل افزایش مصرف فرآورده نفت‌کوره بوده است.

 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: در این مدت 94 میلیون و 481 هزار لیتر بنزین معمولی توزیع شد که این میزان 5.3 درصد نسبت به خرداد 93 افزایش داشته است.

 

وی همچنین از کاهش 12.7 درصد در مصرف بنزین سوپر خبر داد و افزود: در خرداد ماه 93 در منطقه کرمان یک میلیون و 65 هزار و 200 لیتر بنزین سوپر مصرف شده است که این میزان در سال 94 به 930 هزار لیتر رسید.

 

سالاری نسب همچنین در مورد مقدار مصرف نفت‌گاز در خرداد ماه سال94 در منطقه تحت مدیریت خود گفت: در این مدت 141 هزار و 542 لیتر نفت‌گاز مصرف شده است که نسبت به سال 93 کاهش 23.8 درصدی را نشان می‌دهد.

 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان در ادامه میزان مصرف نفت سفید در 31 روز خرداد ماه را یک میلیون و 256 لیتر اعلام کرد و یادآور شد: میزان مصرف فرآورده نفت سفید نیز نسبت به خرداد ماه 93 بیش از 37 درصد کاهش داشته است.

 

وی در پایان در خصوص مصرف CNG در منطقه کرمان گفت: با توجه به تک نرخی شدن بنزین و سهمیه ذخیره شده در کارت‌های سوخت و اعلام ابطال این سهمیه تا شهریور ماه، همانگونه که پیش بینی می‌شد تمایل به استفاده از CNG کاهش پیدا کرد و در خرداد ماه سال 94 در منطقه کرمان 10میلیون و 849 هزار و 430 متر مکعب CNG مصرف شده که این میزان نسبت به ایام مشابه سال قبل 4.71 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا